In elk dealerbedrijf heerst een ambiance waarin wensen van klanten en plezier in het werk van medewerkers centraal staan. Verkoopkantoren hebben plaatsgemaakt voor comfortabele zithoeken. Werkplaatsen zijn ingericht met individuele high tech werkplekken. En dat is precies wat BMW Group voor ogen staat: de kwaliteit van de merken weerspiegelt zich in de dealerbedrijven.
Kies je voor werken in de BMW Group dealerorganisatie, dan hoef je van alle andere merken geen verstand te hebben. Je kunt helemaal focussen op BMW en MINI of BMW Motorrad. Jij bepaalt. Drie merken met een indrukwekkende historie en een veelbelovende toekomst.
De BMW Training Academy maakt je snel wegwijs in álle aandrijvingstechnieken en technologieën die onze auto’s en motorfietsen uniek maken. Daarna kun je je naar hartelust specialiseren.
BMW staat voor Bayerische Motoren Werke. De onderneming is in 1916 in München opgericht als voortzetting van een vliegtuigmotorenfabriek. In 1923 presenteert BMW haar eerste motorfiets en in 1928 loopt al de eerste auto van de band.
Mini is de grote publiekstrekker op de Birmingham Motor Show van 1959. Het ontwerp van Alec Issigones combineert handzame buitenafmetingen met een ruim interieur. De motor dwars voorin en de wielen op de hoeken van de auto zijn een succesformule.
Op de Salon van Berlijn 1923 presenteert BMW haar eerste motorfiets. Een luchtgekoelde boxer met cardanaandrijving. Deze baanbrekende constructie vormt het begin van een succesverhaal, met hoogtepunten als het viermaal winnen van de Rally Paris-Dakar.