In de jaren 60 van de vorige eeuw zorgt de (eerste) Neue Klasse van BMW voor een doorbraak: ruime sedans met sportwagenprestaties. En met nieuwe modelseries en successen in de autosport vormt zich het premium karakter van het merk. BMW introduceert talloze innovaties die in vele modelgeneraties verder zijn geperfectioneerd, waarbij BMW álle mogelijkheden openhoudt. Daardoor lopen de nieuwe modellen nu voorop in élk soort aandrijving: van benzine, diesel en hybride tot volledig elektrisch.
In 2025 presenteert BMW innovatieve vormen van mobiliteit: de nieuwe Neue Klasse. Tot de essentie teruggebrachte modellen en toch typisch BMW. Voor verantwoord en duurzaam rijplezier, volledig elektrisch, digitaal en circulair. Met een veel grotere actieradius, veel sneller opladen en nog veel efficiënter energieverbruik is ook elektrisch rijplezier voor toekomstige generaties verzekerd.
De BMW Group dealerorganisatie in Nederland bestaat uit verschillende dealergroepen met samen 51 BMW dealers, 29 MINI dealers en 15 BMW Motorrad dealers.
Mini is de grote publiekstrekker op de Birmingham Motor Show van 1959. Het ontwerp van Alec Issigones combineert handzame buitenafmetingen met een ruim interieur. De motor dwars voorin en de wielen op de hoeken van de auto zijn een succesformule.
Op de Salon van Berlijn 1923 presenteert BMW haar eerste motorfiets. Een luchtgekoelde boxer met cardanaandrijving. Deze baanbrekende constructie vormt het begin van een succesverhaal, met hoogtepunten als het viermaal winnen van de Rally Paris-Dakar.